Tesettür Forum

Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, şifrenizi ve aktif kalma süresini giriniz
Gelişmiş Arama  

Haberler:

Sayfa: [1]

Gönderen Konu: Oyun Aile Bağlarını Güçlendirir  (Okunma sayısı 2374 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Yara ßenim

  • Yeni Üye
  • *
  • Çevrimdışı Çevrimdışı
  • Cinsiyet: Bayan
  • İleti: 974
  • Tükendim YaresulAllah
Oyun Aile Bağlarını Güçlendirir
« : Haziran 04, 2010, 11:04:10 ÖS »

Oyunlar sırasında önemli olan pahalı oyuncaklara sahip olmak değildir. Çocuğun güvenle ve çok amaçlı kullanabileceği su, kil, kum gibi doğal malzemelerin yanı sıra tahta bloklar, lego gibi hayal gücünü kullanabileceği oyuncaklar öncelikli seçilmelidir. Bazen çocuğa silah, kılıç gibi malzemeler sağlamak anne baba için kaygı uyandırıcı olabilir. Oysa çocuk, bu objelerle oynamak istedikten sonra bir tahta parçasını bile kılıç olarak hayal edip kullanabilir. Dolayısıyla, yetişkinlerin kaygıları nedeniyle çocuğun oyuncak seçimine kısıtlamalar getirmesi çoğu zaman etkili olmamaktadır. Oyun, aynı zamanda agresyonun güvenli bir biçimde ifade edilmesine de hizmet eder. Örneğin, çocuk parmağını silah olarak hayal edip ateş edebilir, kağıtları yırtabilir veya boksör olduğunu hayal edebilir. Oyun içinde çocuk kendine, çevreye veya oyuncaklara zarar vermediği sürece her şey serbest bırakılmalıdır. Ebeveyn, uzman ya da eğitimci olarak çocukla oyun oynamak, onun dünyasında buluşmak ve onun dilini konuşmak demektir. Yetişkinlerin çocuklarla ilişkilerinin önemli bir kısmı oyun aracılığı ile gerçekleşmektedir. Bu ilişkiyi daha olumlu bir hale getirmek isteyen yetişkin, ilk önce çocukla oynadığı oyunu olumlu bir hale getirmelidir. Oyunun çocuk gelişimine ve aile ilişkilerine olumlu etkisi her geçen gün daha da fazla fark edilmektedir. Yapılan araştırmalar, oyun oynamanın yalnız çocuğu değil, aile ilişkilerini de güçlendirdiği ve karşılıklı güveni arttırdığını göstermektedir.

 

Yetişkinler için, oyun zamanlarında uygulanabilecek iki farklı oyun türü tanımlanabilir. Bunlardan ilki “serbest oyun” olarak adlandırılan; yetişkinin katılmadan önce çocuğu bir süre izlediği, sonrasında ise kontrolü ele almadan, çocuğu yönlendirmeden, komut vermemeye özen göstererek çocuğu takip ettiği oyun türüdür. Serbest oyunda oyunu çocuk seçer, rolleri çocuk paylaştırır; yetişkin ise öğretme kaygısı gütmeden çocuğun seçtiği role girer, oyunla bağlantıyı kesmemek ve çocuğa eşlik edildiğini hissettirmek adına onun bazı hareketlerini tanımlar, çocuğun ifade edemediği duyguları onun için adlandırır, ifade ettiklerini ise kabul eder. Oyun sırasında tek kural çocuğun kendine, yetişkine ve oyuncağa zarar vermemesidir.

 

Bir diğer oyun türü de, özellikle serbest oyunun ardından uygulanabilecek “yapılandırılmış oyun” olarak adlandırılan oyundur. Yapılandırılmış oyun, masa başı aktiviteleri olarak düzenlenen, dönüşümlü olarak sözel ve performans (kitap dinlemenin ardından hamurla oynamak gibi) olarak gerçekleştirilmesi önerilen, yetişkinin soru cümlesi kullanmaktan kaçınarak kısa ve net yönergelerle (“Şimdi hayvanlarla oynamaya geçeceğiz” , “Hadi, bir kare yap”) çocuğu yönlendirdiği oyun türüdür. Yapılandırılmış oyunda önemli olan çocuğun başarması değil, bir aktiviteyi tamamlayıp kalkmasıdır. Dolayısıyla, yapılandırılmış ortam başlangıçta 5 dakika hatta daha az bile olabilir. Yapılandırılmış oyunun başında, çocuğun başarılı olduğu düşünülen bir alandan başlanması ve ilk başlarda en ufak adımların bile desteklenmesi çocuğun motivasyonu ve kendine güvenini desteklemek açısından önemlidir.

Kayıtlı
Sayfa: [1]
 

Bu sayfa 0.107 saniyede 23 sorgu ile oluşturulmuştur